
سیدطهحسین مدنی
رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمندتحت نظارت و مدیریت روابط عمومی اندیشکده حکمرانی هوشمند

خلأ سند جامع حملونقل در کشور؛ اتاق فکر ۵۰۰ پروژه ناتمام حملونقلی
ایران ظرفیتهای استفادهنشده زیادی در بخش حملونقل دارد که یکی از دلایل مغفول ماندن این ظرفیتها، نبود یک برنامه کلان تحت عنوان سند جامع حملونقل است. به اعتقاد کارشناسان در حملونقل کشور با سه حالت حملونقل با مبدأ و مقصد داخلی، حملونقل با مبدأ یا مقصد خارجی و حملونقل هم با مبدأ و هم با مقصد خارجی (کشور ما فقط در مسیر تردد آن قرار دارد) مواجه هستیم. هر سه این حالتهای حملونقل اثرات مختلفی دارند. به عنوان نمونه در حملونقل داخلی باید به مکانیابی چشمههای بار یا نقاط تراکم مسافر و مقاصد مسافری توجه کرد.

سیدطهحسین مدنی، رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند با تاکید بر اهمیت درک مسائل خارجی مانند ارتباط میان هند و اروپا یا چین و غرب آسیا و آسیای میانه در بحث حملونقل کشور به «دنیایاقتصاد» گفت: بنابراین در کنار این موارد باید آمایش صحیحی از کشور داشته باشیم تا ارتباط بین این موارد را به خوبی درک کنیم و با آن درک به اجرای پروژههای حملونقلی بپردازیم تا شاهد کمترین اثر منفی بر مناطق در مسیر و هزینهها و آسیبهای زیست محیطی باشیم.
دیدگاه شما