
سیدطهحسین مدنی
رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمندتحت نظارت و مدیریت روابط عمومی اندیشکده حکمرانی هوشمند

هزینه عقبماندگی ریل از برنامههای کلان کشور
هزینه عقبماندگی ریل از برنامههای کلان کشور چقدر است؟ یا به عبارت دیگر، با اجرایی نشدن مفاد اسناد بالادستی همچون برنامه ششم توسعه در حوزه حمل و نقل ریلی، تا چه میزان خسارت به محیطزیست، جادهها، شهروندان و… وارد شده است.

سید طهحسین مدنی رییس اندیشکده حکمرانی هوشمند درباره تکالیف قانونی برای توسعه متوازن حمل و نقل بار به صورت جادهای و ریلی گفت: قانون برنامه ششم توسعه یکی از مهمترین اسناد بالادستی است که در بخش حمل و نقل به ایجاد تناسب میان حمل و نقل ریلی و جادهای پرداخته شده و در آن تأکید شده بود که سهم راهآهن از حمل و نقل بار تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۳۰ درصد میرسید اما متأسفانه در پایان برنامه ششم این رقم از هشت درصد فراتر نرفت.
دیدگاه شما